Beneficiile consumului de nuci pentru sanatate

Indiferent de soi, nucile sunt pline de substante nutritive si pot ajuta la prevenirea sau ameliorarea mai multor afectiuni. Din varietatea de sortimente, care este alegerea potrivita pentru tine?

Colesterol marit – nucile obisnuite
O alimentatie în care nucile nu sunt neglijate contribuie la scaderea colesterolului. Pentru a vedea rezultatele într-o luna, trebuie sa consumi zilnic 30 gr de nuci.

Oboseala – nuci Cashew (Caju)
Nucile Cashew contin de 2 ori mai mult fier decat carnea de vita. Cum acest mineral faciliteaza transportul de oxigen în întreg organismul, carenta de fier poate duce la oboseala extrema, provocand totodata probleme de concentrare. Nucile cashew sunt asadar o buna alternativa la suplimentele alimentare.

Raceala si gripa – nuci pecane
Doar 5 nuci pecane asigura 1/6 din doza zilnica recomandata de zinc, un mineral vital pentru buna functionare a globulelor albe („body-guarzii” organismului), ce lupta cu bacteriile si virusurile, inclusiv cele de gripa si raceala.

Slabire – arahide
Arahidele sunt bogate în proteine, fibre si grasimi sanatoase, asa încat mentin senzatia de satietate mai mult timp si te ajuta sa renunti la gustarile dintre mese. De altfel, cercetatorii de la Harvard University (SUA) au descoperit ca dietele moderate ce includ arahide si chiar unt de arahide sunt mai eficiente si mai usor de urmat decat cele fara grasimi (mai drastice) dar cu acelasi numar zilnic de calorii consumate.

Hipertensiune – fistic
Tensiunea marita poate fi usor controlata prin suplimentarea potasiului din alimentatie, în conditiile în care acest mineral taie efectele nedorite ale consumului de sare. Fisticul este alegerea ideala pentru cresterea aportului de potasiu – o mana de fistic contine mai mult potasiu decat o banana!

Prevenirea cancerului – nuci de Brazilia
Nucile de Brazilia sunt cea mai buna sursa de seleniu, un nutrient important ce protejeaza structura celulelor. Studiile au asociat nivelul ridicat de seleniu cu reducerea riscului de cancer, în special cel de prostata si vezica urinara. Doar 2 nuci sunt suficiente pentru a satisface necesarul zilnic de seleniu.

Diabet – migdale
Bogate în fibre si fara carbohidrati, migdalele scad indexul glicemic (rata de patrundere a zaharului în sange) al alimentelor cu care sunt combinate. De asemenea, au un continut mare de magneziu, ce joaca un rol important în reglarea glicemiei.

Sanatate generala – alunele de padure
Acest tip de alune contine din plin grasimi monosaturate (bune pentru inima), fiind totodata si una dintre cele mai bune surse naturale de vitamina E (cu functie de protejare a celulelor). Pe langa acestea, alunele de padure au în compozitia lor fibre, calciu, magneziu, zinc, acid folic si biotina, plasandu-se în categoria alimentelor sanatoase.

recommend to friends
  • gplus
  • pinterest

About the Author

Leave comment


*