Beneficiile nebanuite ale ghimbirului

Ghimbirul este foarte bogat in potasiu, magneziu, mangan, cupru si contine o cantitate apreciabila de vitamina B6. Secretul beneficiilor ghimbirului pentru sanatate sta tocmai in aceste minerale esentiale pentru buna functionare a metabolismului. Cuprul, de exemplu, este cel care controleaza foarte eficient chinuitoarea nevoie de “ceva dulce”. Putin ghimbir, in salata de exemplu, te va face sa treci foarte usor peste desert, indiferent cat este acesta de apetisant.

Ghimbirul are o lunga traditie si este unanim recunoscut ca fiind foarte eficient in combaterea problemelor gastrointestinale. Una din proprietatile care il fac eficient in diete este faptul ca intervine in eliminarea si prevenirea formarii gazelor intestinale. Balonarea este o problema foarte des intalnita la cei care consuma multe fructe si legume, deci implicit in cursul dietelor pentru scaderea in greutate sau al dietelor vegetariene.

Suferinta se rezolva cu circa o lingurita de ghimbir ras proaspat, impartit pe parcursul unei zile intregi. Ghimbirul are un puternic efect antioxidant si prin aceasta combate eficient depunerea celulelor adipoase. In plus, are efecte antiinflamatorii recunoscute de medicina. Este un foarte bun antibacterian si anuleaza senzatia de voma, indiferent de cauza ei.

Ghimbirul este capabil sa previna aparitia cancerului ovarian, studii de specialitate dovedind ca, femeile care consuma constant ghimbir, reduc riscul aparitiei acestei forme de cancer cu peste 30 la suta.

Desi este atat de sanatos, ghimbirul este prea putin folosit, cel putin la noi. Iata cateva idei:

Adauga ghimbir proaspat ras in limonada. Este foarte bun in toate preparatele cu orez, indiferent daca sunt dulci sau sarate, capacitatea ghimbirului de a se potrivi la toate mancarurile fiind unul din marile lui calitati.

Merge foarte bine in salate impreuna cu ulei de masline, usturoi si otet basamic sau suc de lamaie. Rezulta un dressing minunat protrivit, practic, pentru orice fel de salata.

Adauga ghimbir in sucul de portocala. O sa ai o adevarata surpriza in ceea ce priveste gustul. Pune ghimbir in mijlocul merelor pe care le coci, in toate soteurile de legume, in piureul de cartofi si in legumele fierte la aburi.

 

Sursa: sanatate.bzi.ro

recommend to friends
  • gplus
  • pinterest

About the Author

Leave comment